Unregistered Member
sign up
 Login

Username or Email

Password

Forget Password?

Free Register

 Main Page
 Announcement
 Discussion
 Article
 Photo Album
 Market Place
 Sharing List
 Stateboard
 Member List
 Like
 Applications
 Sign-Up

Article

 DilaDellila • 9 years ago • 1,529 viewed


Aku tafsirkan hubungan kita ialah hubungan platonik. tiada rasa cinta tapi mesra skrin laptop menjadi saksi kejadian, jari-jemari yang pantas menaip msg sbg penghubung. Hubungan yang tidak dimulakan dgn niat utk berkenalan menjadikan aku rasa sangat selesa dengan kau. Bergurau, marah, manja, manji manju dan sebagainya. Kau hadir di kala aku kesedihan - kehilangan ayah tersyg, eksiden yang menyakitkan, allergi yang tak sudah2. Aku lebih selesa meluahkan secara maya kerana di alam realiti aku terpaksa berlakon menjadi seorang yg kuat semangat perasaan sebenar aku adalah ketika aku berkomunikasi dgn kau.

Ye aku byk main2 tapi di sebaliknya ada maksud yang tersirat. Mmg kita jauh berbeza dari segi pemikiran, umur ko muda 2 thn je tapi sebenarnya ada persamaan. Lama-kelamaan aku rasa ko semakin dingin plak. aku juga terasa hati lalu cuba menjauhkan diri apenth lagi ada gadis2 yg sentiasa memenuhi ruangan status ko. mula2 rasa biasa saja..tetibe... eh?aku jeles apabila ko dingin dan tidak lagi mencari diri aku mcm dulu... aku decide utk berhenti dan hilang daripada kau. Jauh di sudut hati "carilah aku balik, tegurlah aku balik".

Akhirnya, aku mengaku pada diri sendiri, ye aku telah sukakan kau! bukan mudah untuk aku mengaku kerana selama ni aku living in denial, kurang pasti dgn perasaan diri sendiri. setiap hari aku tunggu teguran drpd ko..tapi..Allah itu Maha Mengetahui atas setiap sesuatu. Aku termenangis plak ingatkan ko. tiada satu hari pon berlalu tanpa aku memikirkan diri ko-sihat ke? makan x? keje ok?? raya seronok?

astagfirullah... aku ini melampau. kenapa asyik ingatkan ko je ni? rindu berbakul2... kemudian aku mengucapkan alhamdulillah..mungkin 'perpisahan' ini membawa keberkatan kepada aku. semakin kuat ingatan aku pada kau, semakin kuatlah aku kembali kepada Penciptaku. Namun aku terus berharap... pada sesuatu yang tak pasti. Kau sentiasa dalam doa aku. Setiap pesanan kau masih aku ingat dan ada yg aku buat sehingga ke hari ini... ko ingat kat aku lgi ke? doakan aku tak?

hari terus berlalu dan ko tidak menghantar berita hatta utk bertanya kabar pon tidak. kecewa~ tak mengapalah aku hanya bersangka baik. dan bukan mudah utk aku melupakan ko walopon doa utk melupakan seseorg tu da byk kali da aku baca and one thing is aku tidak akn sesekali melupakan org yg telah buat aku senyum.

andai ada jodoh dengan ko, aku akn terima dgn redha dan ikhlas. jodoh tak kemana walopon kite bersembunyi di dalam gua di afrika sekalipon. jika tiada jodoh, aku doakan yg terbaek buat ko. aku buat mcmni sebab terlalu rindu... bukan utk menunjuk atau mengaibkan diri sendiri tetapi biarlah menjadi pengajaran utk aku sendiri dan org lain yg mungkin mengalami mende yg sama.

andai ko terbaca artikel ini, aku ingin memohon maaf ats segala kesilapan dan kesalahan. aku tidak menuding jari kepada ko mengatakan ko salah aku betul, aku salah ko betul... tidak cumanya inilah saja medium yg tinggal selain Allah SWT. Ko tahu diri ko siapa. dan doakanlah aku agar tidak mengingati ko melebihi yang Maha Esa. Terima kasih


Regards,
RR-watermelon



sumber: luahan wanita itu sendiri.

Virtual Friends - Copyright © 2001-2022 Webber Dot My Solutions (002351632-A). All rights reserved