Unregistered Member
sign up
 Login

Username or Email

Password

Forget Password?

Free Register

 Main Page
 Announcement
 Discussion
 Article
 Photo Album
 Market Place
 Sharing List
 Stateboard
 Member List
 Like
 Applications
 Sign-Up

Article

 danial7 • 5 years ago • 1,388 viewed


Hang kata hang teraa.. cer cuba baca n
khas utk ANAK UTARA ONLY.! yg lain2 pun boleh Cuba ya...

kalau boleh baca memang anak utara sejati. Assalamualaikum…
Kot dalam kampung aku ada soghang ni, kami dok pangge dia Awang Kalut..keh yang oghang kampung gelaq dia lagu tu dia manjang kelam kabut, nak pi pekena ayaq kat kedai kopi sampai pakai baju beghalih pun tak peghasan dah..

haqi senanyan minggu lepaih, pagi2 buta lagi dia teqebit pada qhumah stat mutu Honda 5 kupang dia hat jeneh lama pesyen boh gea 1 kot blakang tu nak pi meqacun kat bendang dia nuu, kat2 lohoq baru dia balik..bendang dia loih gak la kat 20 qelong ada kot, dok qalit2 meqacun panggung kepala naik ke langit tengok2 matahaqi tepacak dah ataih kepala..

kawan pun kalot la stat mutu pedeghaih menyembung kot dalam kampung nak balik sebab lapaq nasik, dah la cucoq keqia yang hat bini dia buat pagi tadi pun tak dan nak menyoghok..dia punya la deghaih nek mutu tang kona pun tak mau cheng gea dah.. sama2 dia kona ka tudiaa ulaq sawa punya la besaq nganga mulut loih nak mampuih dok tunggu nak telan dia..dah kawan pun deghaih pakai tak dan nak tekan brek dah, dia masuk dalam peghut ulaq tu dengan mutu2 skali..3 haqi dah oghang kampung duk caqi dia, lepaih tu ada la oghang kampung jumpak ulaq sawa hat telan Awang Kalut tu, dia pun heqan la awat peghut ulaq sawa tu besaq sangat, nak kata telan kambing tak kan la sampai besaq tu..dia pun pangge la oghang kampung pakat2 pi belah peghut ulaq tu, depa punya tekejut tengok2 Awang Kalut dengan mata duk kelipoq2 baguih punya duk ataih mutu,yang syok tu mutu pun dok hidup tak mampuih lagi..

Awang Kalut ni tak loghat kat sapa dah, dia gelut tekan gea 1 menyerit pedeghaih balik qumah makan nasik, 3 haqi dah dok dalam peghut ulaq tak makan nasik..cheqita ni gheka2 nak seqonok2 saja no, tak dak sangkut dengan sapa2 pun..hat nama Awang tu jangan duk beghasa plak..kalau betoi pun, kebetulan la kot..tapi tak kan la ada ulaq boleh telan mutu..

#rare punya cita, sapa anak utara..mesti reti paham..bukan ANAK UTARA kena pulun baca la, sekurang-kurangnya 44kali..Baru kompom ampa paham..tQ

#terbelit lidah aku baca text ni#
#tetap dihati UTARA baq hang...
(Cek sndiri pun xleh nk ckap ..terbelit lidah baqhang )♪♪

Virtual Friends - Copyright © 2001-2020 Webber Dot My Solutions (002351632-A). All rights reserved