Unregistered Member
sign up
 Login

Username or Email

Password

Forget Password?

Free Register

 Main Page
 Announcement
 Discussion
 Article
 Photo Album
 Market Place
 Sharing List
 Stateboard
 Member List
 Like
 Applications
 Sign-Up

Discussion

 isONE7 • 11 years ago • 2,669 viewed • 57 replied


patah tumbuh hilang berganti kali nie aku nak diskus pasal tempoh korang mcari pganti. mn la tau lps korang clash ke, break ke, putus ke... .x smpi shari terus dpt pganti. ade gak yg berbulan2 br dpt pganti. yg mkn tahun pun ade tau. maklum la, hati & perasaan nie bukan buleh dipaksa tanpa kerelaan. bkn mudah nak ubati hati yg dah tluka, tul x? so... .nak tau gak, lm ke korang yg pernah alami kekecewaan dlm pcintaan mahu pun pkahwinan... btemu dgn pganti dlm tempoh tertentu. just kongsi2 la pengalaman korang. mn la tau buleh jd sumber kekuatan kpd mereka2 yg kecewa dlm mhadapi kehidupan yg mdatang. bg aku, TUHAN pisahkan kita dengan org yg kita syg sbb nak satukan kita dgn org yg menyayangi kita. TUHAN bkn kejam smpi nak biar kite mderita, sbaliknya kita yg buat diri kita mderita. bl dah mderita, br lah ingat TUHAN.

Hidup kita ini umpama anak panah. Kita dah ada sasaran. Tapi bila ditiup angin, anak panah lari dari sasaran. Suka atau tidak, kita kena terima. Bukan semua apa yang kita hajati akan tercapai. Kita hanya mampu merancang, tuhan yang menentukan. Selagi kita tidak tahu apa yang tuhan tentukan, selagi itu kita mesti merancang tanpa putus asa. Hidup ini mesti berani terima kenyataan. Tanpa keberanian, mimpi tak mungkin menjadi kenyataan. Kita tidak akan sentiasa berada di atas kerana roda kehidupan sentiasa berputar. Kita mesti bersedia berhadapan dengan segala kemungkinan yang berlaku.

p/s - topik nie sbnrnya bkn nak tau sgt bape lm korang leh dpt pganti. tp lebih kpd cara2 korang mhadapi kekecewaan & dlm ms yg sm bagaimana korang ubati kekecewaan dlm mcari kebahagiaan

Expires is not available


Please wait, page is loading...
If the page is not responding in more than 30 seconds, click here.

Virtual Friends - Copyright © 2001-2020 Webber Dot My Solutions (002351632-A). All rights reserved