Unregistered Member
sign up
 Login

Username or Email

Password

Forget Password?

Free Register

 Main Page
 Announcement
 Discussion
 Article
 Photo Album
 Market Place
 Sharing List
 Stateboard
 Member List
 Like
 Applications
 Sign-Up

Discussion

 SafiyaDarwisya • 11 years ago • 1,447 viewed • 15 replied


(copy & paste dari blog rindu terhenti..)
Bila nak kawin Di sini orang bertanya Di sana orang menyoal Tak kira teman mahu kenalan Asyik-asyik itu je yang jadi bualan Begitulah nasib orang bujang Tak kira lelaki mahupun perempuan
Bila nak kawin Keluarga pun dah mula risau Si teruna, emak bimbang jadi bujang terlajak Si dara, ayah takut bergelar andalusia
Bila nak kawin Jiran turut sama menumpang tanya Bila dijawab jodoh belum ada Kata mereka, kita kenalah usaha Mandi bunga salah satu caranya Tak pun mandi ais boleh dicuba (he..he..ni cadangan pelik kawan saya)
Bila nak kawin Aduuuhh... aku disoal lagi Kawin Nak kawin dengan sapa? Calon pun takde. Hah!!! Awak tu memilih sangat agaknya Ewah-ewah sedap sungguh mulut berkata
(aku ambil tunang @ suami kau, baru padan muka)
Bila nak kawin Akan ku kawin jam-jam ni juga ( haa... haa... haa) Andai memilih suami semudah bershopping di pasar malam Atau semudah membeli VCD cetak rompak Atau sesenang memakan twisties..(yummyyyy y)
Bila nak kawin Aaahhh... .sungguh aku bosan Banyak yang lain boleh jadi persoalan Kenapa asyik itu yang dihadapkan Apa kita nak heran Lambat cepatnya jodoh, Allah yang tentukan.
Bila nak kawin Pada yang masih bujang Biarkanlah mereka terus bertanya Usah ditunggu letih mulut mereka (Takkan letihnya sampai bebila..) Kalau ada jodoh, Insya-Allah takkan ke mana.
Bila nak kawin Pada yang asyik menanya Usah dirisaukan jodoh orang Jaga masjid sendiri agar tidak goyang Lain orang lain rezekinya Syukurlah dengan apa yang kita ada.
p/s: bak kata my fren, "apela.. cuba check balik rukun iman yang last tu.." .. drpd tanya kite kan lbh baik dia tanya direct kat pencipta kite.. sbb sesetengah persoalan, mmg tiada jwpn.. jodoh urusan Allah.. rahsia Allah

Expires is not available


Please wait, page is loading...
If the page is not responding in more than 30 seconds, click here.

Virtual Friends - Copyright © 2001-2022 Webber Dot My Solutions (002351632-A). All rights reserved