Unregistered Member
sign up
 Login

Username or Email

Password

Forget Password?

Free Register

 Main Page
 Announcement
 Discussion
 Article
 Photo Album
 Market Place
 Sharing List
 Stateboard
 Member List
 Like
 Applications
 Sign-Up

Discussion

 kritik • 11 years ago • 2,245 viewed • 18 replied


Sekolah khas untuk pelajar hamil yang dibiayai kerajaan Melaka akan dibuka di Jasin dalam masa terdekat ini, kata Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam.


Beliau berkata, sekolah di bawah pentadbiran Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) di bekas bangunan rumah kadi daerah itu adalah untuk mereka yang secara sukarela mahu ke situ.

Pendekatan kerajaan negeri untuk membantu keluarga miskin menikahkan anak mereka bertujuan mengurangkan isu hamil di luar nikah dalam kalangan pelajar, katanya kepada pemberita pada seminar penyhayatan Ramadan Al Mubarak di Masjid Al Azim di Melaka hari ini.

Beliau berkata, terdapat remaja tegar yang terjebak kepada pelacuran dan sukar untuk balik kepada pangkal jalan setelah mengandung anak luar nikah.

"Jika mereka telah berkahwin tiada siapa akan memarahi mereka dan kalau mereka mengandung ibu bapa boleh tanggung, jika tidak boleh tanggung, kerajaan negeri akan tanggung bayi dilahirkan,” kata Mohd Ali.


terbaik... ... ... ... ... ...

ini lah manusia yang tidak mahu buat hukum Allah...

namun bagaimana dengan kesan pada masa yang akan datang?

mungkin lebih ramai anak-anak haram yang akan dibenihkan
mungkin lebih ramai anak-anak muda bergelumang maksiat
mungkin juga lebih ramai pelajar yang rosak
mungkin lebih ramai ibu bapa open minded, tak kisah anak hamil...

mungkin akan datang akan keluar dialog
"ooo ok ok, anak u hamil... ehh..biasa la, budak sekarang.. takpe, u hantar kar sekolah hamil..dah berpuluh ribu yang masuk sana... ."
"sekarang ibu bapa dah open, anak mengandung, hantar jer kat sekolah hamil.."
"relax, anak u mengandung, tiada masalah la.. zaman dah berubah..takde hal lah"
"i lah generasi pertama lahir di sekolah hamil tuh... i nak follow perent i pulak"
"anak hamil, relax, baru US, Us dah berpuluh tahun buat bende nih, depa dah tak kisah..sekarang turn mesia la pulak"

sempoi2... ..


lepas nih, kalu masalah rogol meningkat, sekolah apa pula nak buka?
sekolah bebas angkat kain... hmmm... mesti ada penyokong punyaa...

tapi... mungkin sebab namanya cool sangat ... sekolah pelajar hamil... ..pelajar muda2, mungkin macam seronok pulak nak masuk sana... ..sebab namanya seperti diterima oleh rakyat mesia...

dan beza dengan pusat serenti... namanya tak seronok didengar, dan takde orang teringin nak masuk pusat serenti ... tapi, sekolah hamil, macam seronok jee...

pikir2kan..

sekolah hamil untuk pelajar perempuan..bagaimana dengan pelajar lelaki?
sekolah lelaki miang juga patut dibuka ... kan kann..ini dinamakan, diskriminasi kaum perempuan... ... kaum perempuan sahaja yang layak... kaum lelaki bagaimana?... INI TIDAK ADIL... HIHI...

ini bermakna..problem belum setel..menteri pikir singkat...
perayu, pemujuk,perogol diluar masih bebas... .

Expires is not available


Please wait, page is loading...
If the page is not responding in more than 30 seconds, click here.

Virtual Friends - Copyright © 2001-2022 Webber Dot My Solutions (002351632-A). All rights reserved