Unregistered Member
sign up
 Login

Username or Email

Password

Forget Password?

Free Register

 Main Page
 Announcement
 Discussion
 Article
 Photo Album
 Market Place
 Sharing List
 Stateboard
 Member List
 Like
 Applications
 Sign-Up

Discussion

 fadzlini • 10 years ago • 1,034 viewed • 1 replied


Terdetik hati saya pagi ni nak menulis kefahaman Rini tentang konsep berpada-pada.Konsep berpada-pada sama lah ertinya dengan bersederhana atau "wasatiah".Maksudnya dalam apa jua perbuatan,tingkah laku dan amalan kita disarankan untuk bersikap sederhana.Berpada-pada ni sendiri luas pengertiannya.Cuma kadang kala kita tidak sedar bila dan di mana konsep berpada pada perlu dititikberatkan.Sebagai seorang pelajar,juga seorang yang bekerja suatu ketika dahulu ,saya mempunyai ramai teman.Ramai kawan daripada pelbagai kelompok.ada yang datang dari kehidupan sosial dan ada yang datang dari kehidupan yang baik baik.Semuanya bila dicantumkan tetap memegang suatu prinsip "mereka juga manusia"seperti yang lain.

Dalam berkawan ,harus ada satu pegangan kuat tentang konsep berpada-pada.Jangan sampai persahabtan kita melalaikan kita pada tanggungjawab yang sebenar.Jangan sampai persahabatan kita mengorbankan prinsip dan pegangan kita dan jangan sampai persahabatan menjadikan kita tidak tahu untuk menilai yang mana baik dan yang buruk.Tidak salah sebagai seorang teman untuk mendengar keluhan masalah temannya tetapi dalam masa yang sama menyimpan rahsia orang adalah satu perkara yang sangat berat.

Mungkin Rini juga seperti yang lain pernah terbuat perkara yang mungkin menyinggung hati orang lain tetapi kadang kala kita kena berada di tempat yang benar walaupun pahit,Begitu juga kawan kawan yang datang berkawan hanya kerana mereka memerlukan kita.Sebaliknya apabila sudah senang,kawan dilupakan.Sebab itu kekadang aku jadi lebih senang untuk berdiri senang dan susah di kaki sendiri.Berkawan pun biarlah berpada-pada.Jangan sampai kita sanggup menyerahkan segala jiwa dan raga akhirnya kita dicampak tak bertempat... ... ... apa yang korang faham tentang berpada-pada?

Expires is not available


Please wait, page is loading...
If the page is not responding in more than 30 seconds, click here.

Virtual Friends - Copyright © 2001-2021 Webber Dot My Solutions (002351632-A). All rights reserved